Reklamačný poriadok
Reklamačný poriadok internetového obchodu www.organizatorka.sk
Tento reklamačný poriadok upravuje podmienky uplatnenia reklamácie medzi prevádzkovateľom internetového obchodu (Predávajúcim) a objednávateľom (Kupujúcim) Úvodné ustanovenia Prevádzkovateľom (Predávajúcim) internetového obchodu www.organizatorka.sk je: Mgr. Martina Valešová ProVisio, Myslenická 3037/73, 902 03 Pezinok IČ: 43103731 DIČ: 1038098072 IČ DPH: SK1038098072 Číslo účtu: 5031626332/0900
Postup Kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom v zmysle § 52 ods. 3 zákona č. 40/1964 Zb. občianskeho zákonníka v platnom znení, sa riadi podľa § 619 až 627 zákona č. 40/1964 Zb. občianskeho zákonníka v platnom znení, zákonom č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov. Postup Kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom v zmysle § 52 ods. 3 zákona č. 40/1964 Zb. občianskeho zákonníka v platnom znení, sa riadi podľa § 422 až § 442 zákona č. 513/1991 Zb. obchodného zákonníka v platnom znení. Záručná doba začína plynúť prevzatím tovaru Kupujúcim. Záručná doba je 24 mesiacov s výnimkami stanovenými Zákonom. Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú bol Tovar v záručnej oprave. V prípade výmeny Tovaru začína plynúť nová záručná doba. Záruka sa nevzťahuje na poškodenie v dôsledku nesprávneho použitia tovaru, nedostatočného, alebo nevhodného ošetrovania, v dôsledku prirodzených zmien materiálov z ktorých je tovar vyrobený, v dôsledku nesprávneho skladovania alebo manipulácie jednoznačne vedúcej k poškodeniu výrobku, najčastejšie pádu, či akéhokoľvek poškodenia kupujúcim alebo treťou osobou. Záruka sa tiež nevzťahuje na opotrebovanie veci spôsobené jej obvyklým užívaním. Reklamáciou na účely tohto reklamačného poriadku sa rozumie právo uplatnené Kupujúcim počas Záručnej lehoty plynúce zo zodpovednosti predávajúceho za chyby dodaného tovaru, ktorým sa požaduje určitá náprava, alebo náhrada za chybné plnenie, resp. neplnenie predmetu zmluvy. Poučenie o zodpovednosti Predávajúceho za vady V zmysle § 622 zákona č. 40/1964 Zb. občianskeho zákonníka v platnom znení: Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má Kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým Predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť chybnú vec za bezchybnú, ak to Kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má Kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci. Kontrola tovaru pri prevzatí Kupujúci je povinný pri prevzatí tovaru dôkladne skontrolovať, či obal, v ktorom je tovar zabalený, nie je poškodený. V prípade jeho poškodenia je nutné na mieste dodania tovaru skontrolovať obsah zásielky a spísať s kuriérom DPD protokol o zistených chybách spôsobených počas prepravy. V prípade, že k takejto situácii došlo, Kupujúci bezodkladne kontaktuje Predávajúceho. Ak zásielka vykazuje známky poškodenia alebo vniknutí do zásielky, je potrebné skontrolovať s kuriérom DPD obsah zásielky a spísať protokol o zistených chybách. Postup vybavovania reklamácií V zmysle tohto reklamačného poriadku môže oprávnená osoba uplatniť reklamáciu písomne na adrese Predávajúceho, alebo elektronickou poštou na adrese info@organizatorka.sk. Pri podaní reklamácie musí byť zrejmé najmä:
K reklamácii musí byť spolu s požadovanými dokladmi priložený aj tovar, ktorý je predmetom reklamácie. Tovar, ktorý je predmetom reklamácie musí byť kompletný. Riziko vzniku škody na tovare, ktorý je predmetom reklamácie znáša Kupujúci až do okamihu prevzatia tohto tovaru Predávajúcim. Kupujúci je povinný v reklamácii čo najvýstižnejšie popísať chybu, pre ktorú tovar reklamuje. Ak reklamácia neobsahuje vyššie uvedené náležitosti bude považovaná za neoprávnenú. Chyba tovaru a nároky vyplývajúce z chýb tovaru musia byť uplatnené do konca záručnej doby. Uplynutím záručnej doby zaniká právo na uplatnenie reklamácie. Reklamovať je možné len tovar zakúpený u Predávajúceho a úplne zaplatený. Náklady na uplatnenie reklamácie a zaslanie reklamovaného tovaru Predávajúcemu uhrádza Kupujúci. Predávajúci si vyhradzuje právo neprebrať tovar zaslaný kupujúcim na dobierku. Lehota na vybavenie reklamácie je najviac 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Predávajúci vydá klientovi o vybavení reklamácie písomný doklad. Celková suma za uznanú reklamáciu za tovar, ktorý bol vrátený Predávajúcemu v súlade s týmto reklamačným poriadkom, bude prevedená na účet kupujúceho uvedený v reklamácii a to do 14 dní odo dňa uznania reklamácie.
Tento reklamačný poriadok upravuje právne vzťahy medzi Predávajúcim a Kupujúcim, pri uplatňovaní práv vyplývajúcich zo zodpovednosti Predávajúceho za chyby tovaru, zakúpeného prostredníctvom internetového obchodu na www.organizatorka.sk ako aj úpravu práv a povinností zmluvných strán s tým súvisiacich. Vzhľadom k platnej právnej úprave sa rozlišuje Kupujúci, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti, a Kupujúci spotrebiteľ.
Posledná zmena: 15.6.2015
|